Handreiking Inkoop en contractvormen

100 keer bekeken 0 reacties

De processen om te komen tot een integrale aanpak van de openbare ruimte bevinden zich op drie nieveaus die nauw met elkaar verweven zijn: op stadsbrede schaal (strategisch niveau), via een aanpak op gebieds- of wijkniveau (tactisch niveau) naar projectniveau (uitvoeringsniveau).

Hoe kom je tot in integrale aanpak van de openbare ruimte? De instrumenten en rapporten op deze pagina laten zien hoe die processen eruit (kunnen) zien en bieden concrete handvatten om zelf met (onderdelen van) zo’n proces aan de slag te gaan. 

De Handreiking Inkoop en contractvormen voor de integrale aanpak van de openbare ruimte - speciaal voor gemeenten - legt uit welke gevolgen de integratie van opgaven en processen heeft voor de keuzes rondom inkoop en contractvormen.

Bij een integrale aanpak van de openbare ruimte worden verschillende opgaven, zoals riolering, groen, mobiliteit en sociaalgelijktijdig opgepakt. In de uitvoer kunnen doorlooptijden van de verschillende opgaven echter verschillen, waardoor ook processen van aanleg, onderhoud en beheer gaan overlappen. Deze handreiking voor gemeenten – ontwikkeld door de Universiteit Utrecht – legt uit  welke gevolgen de integratie van opgaven en processen heeft voor de keuzes rondom inkoop en contractvormen.

De handreiking gaat achtereenvolgens in op het uitbesteden van het integraal ontwerp, het aanbesteden van integrale projecten en contractvormen voor de integrale aanpak.

Deze handreiking wordt begin januari 2024 verwacht.

Afbeeldingen

Bekijk ook

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.